De operatie

Lieve lezer, 

2 posts geleden vertelde ik dat wij naar Barcelona zijn gereisd voor onderzoeken en dat het resultaat daarvan was dat er een mogelijkheid is om via een operatie een deel van mijn klachten hopelijk te verminderen.

Over welke operatie praten we dan?

Het gaat dan over een fusie van C0 tot T2. Dit houd in dat mijn schedel wordt vastgezet aan mijn bovenste nekwervel en alle nekwervels aan elkaar tot de 2e thoracale wervel.

Tijdens de operatie wordt tegelijkertijd ook nekwervel C1 in de juiste stand gezet en wordt er tractie (reductie door tractie) toegepast zodat er voor alle aders, zenuwen etc. voldoende ruimte komt waardoor mijn hersenen dus ook weer alle signalen beter doorkrijgen.

Dit laatste is ook direct de reden waarom de operatie niet in Nederland kan worden uitgevoerd, in Nederland kunnen/kennen? ze het toepassen van tractie niet, en dit is nu juist alles bepalend om de operatie voor mij tot een verbetering van klachten te laten zijn.

We hopen dat door de operatie de klachten van hoofd en nekpijn, de misselijkheid en duizeligheid, significant verbeteren. Zodat ik weer 'gewoon' kan leven, daarmee bedoel ik niet fietsen, rennen, springen etc. nee, gewoon kunnen genieten van elke dag en ook eens wél een spelletje te kunnen doen als de kinderen daarom vragen, of zonder consequenties even samen een ijsje kopen. Of gewoon eens lekker neuzen in de stad zonder daar dagen last van te hebben lijkt me heerlijk.

Ik ben niet naïef en besef mij heel goed dat ik door de operatie ook ergens beperkter wordt omdat ik mijn complete functie van mijn nek ga verliezen. Ook lees ik bij lotgenoten dat ze bijvoorbeeld last houden van de schroeven in hun schedel. Maar ik heb een aantal gevraagd na operatie of ze het weer zouden doen, en ze waren unaniem, zeker!

Dat was het weer voor vandaag😉

Liefs, 

Rianne

Reacties

Populaire posts van deze blog

Update na operatie

Controle in Barcelona

Hoe is het nu?